Hieronder staan een paar voorbeelden van klachten die veel voorkomen. Bij elke client bekijk ik altijd van te voren of de methode ook geschikt is voor de klacht.

-Algehele spierspanning

-Pijn in rug/nek/schouders

-Uitstralende pijnen

-Lage rugpijn

-Fibromyalgie

-Pijn in heup/bil

-Gebrek aan energie

-Stress, niet lekker in je vel, te weinig zelfvertrouwen, neerslachtig.

-Overmatig eten

-Slaapproblemen

-Hoofdpijn

Wanneer je de volgende punten herkent is jouw klacht nog meer geschikt voor mijn methode:

-Je klacht verbetert door verandering van temperatuur, met name warmte.

-Stress en zorgen hebben invloed op je pijn.

-Je pijn is niet altijd in dezelfde mate aanwezig.

-Je pijn wisselt nogal eens van plaats.

Wat betekent je klacht voor jouw dagelijks leven?

Kun je dan niet meer alle dingen doen die je graag wilt? Sporten, met je kinderen spelen, met vriendinnen afspreken, naar een concert gaan, een dagje shoppen… Wat heb je er al voor in moeten leveren? Waarschijnlijk moet je keuzes maken. De ene dag iets leuks doen, betekent de andere dag er voor boeten met heftigere pijn of extreme vermoeidheid. Op deze manier lever je steeds meer leuke dingen in om maar ‘normaal’ te kunnen functioneren.

En hoe zit het met het financiële plaatje? Kun je minder werken door je klachten? Wat heeft je dat aan inkomen gekost en wat betekent dat voor de toekomst? Hoeveel geld heb je al geïnvesteerd in fysio, massages, smeerseltjes, middeltjes, medicatie, leren omgaan met pijn?

Wat wil je bereiken?

Wat betekent het voor jou als je nog maar de helft van je pijn zou hebben? Of een kwart van de pijn die je dagelijks voelt? Wat zou je allemaal willen doen als je geen pijn zou hebben? Ik kan die vraag niet voor je beantwoorden natuurlijk, dat is voor iedereen persoonlijk. Misschien ben je blij dat je weer aan het werk kunt, zonder daarna ‘s avonds kapot op de bank neer te storten. Of kun je weer volmondig ‘ja’ zeggen tegen vrienden om lekker uit eten te gaan of een dagje naar de dierentuin. Misschien wil je je favoriete sport weer oppakken of die leuke hobby waar je mee moest stoppen toen de klachten begonnen.

 

 

Wat zouden je bezwaren kunnen zijn?

Dat het tijd en/of geld kost?

Dat klopt. Je gaat in de komende weken intensief aan jezelf werken en je geeft prioriteit aan jezelf. Je investeert tijd in jezelf, omdat je dat waard bent. Jij mag net zo goed als elk ander weer genieten van het leven, zonder dat je dagelijks bezig bent met je pijn. Het moet impact hebben in je leven om effect te hebben. Als je maar 10 minuutjes per week er aan hoeft te besteden, is het niet intensief genoeg, ga je je er makkelijk vanaf maken en kun je nooit grote veranderingen creëren. Als ik als therapeut je maar een half uurtje per week mag behandelen, kunnen we nooit het resultaat bereiken dat jij wilt. Wat geld betreft: Ja, het is een investering. Maar hoeveel geld heb je al uitgegeven in het verleden aan je pijn en hoeveel ga je in de toekomst nog uitgeven? Massagetools, warmtekussentjes, fysio, massages, andere behandelingen die je tijdelijk verlichting geven, enz. Hoeveel inkomen loop je mis doordat je minder kunt werken? Hoe snel heb je je investering terug verdiend als het om tijd en geld gaat als je weer de dingen zou kunnen die je vroeger kon? Uiteindelijk is geld niet het meest voorkomende bezwaar waardoor mensen dit traject niet gaan doen.

Dat je al zoveel geprobeerd hebt?

Dat geloof ik graag. Je wilt immers graag van je klacht af. Maar hadden de behandelingen die je al gedaan hebt een score van 80% tot 100% pijnvrij na 8 weken? Dat is namelijk wel het geval bij de Triggerpoint Reset Methode. Krijg je garantie? Nee, helaas. Als het gaat om lichaam en geest, dat per persoon zo verschilt en op zo veel manieren kan reageren, is dat niet mogelijk. Ik kan je alleen beloven dat ik mij 100% inzet om jou klachtenvrij te krijgen, maar het resultaat is ook heel sterk afhankelijk van jouw inzet en motivatie.

Dat je twijfelt of deze methode wel iets voor jou is?

Nieuwe dingen roepen in eerste instantie weerstand op, omdat het brein niet zo van verandering houdt. Dit is een automatische reactie van ons oerbrein, dat op overleven is ingesteld. Het goede nieuws is dat je rationele brein daar prima mee om kan gaan als jij dat tenminste wilt. Je zult best wel eens ervaren hebben dat je een grens moest verleggen om iets te bereiken. Of dat je even uit je comfortzone moest. Daarmee ontwikkel je jezelf en kom je er wellicht achter dat sommige dingen helemaal niet zo erg zijn als dat je dacht.  Als je zegt: ‘dat is niets voor mij, zo ben ik niet’, leg je jezelf dan niet heel veel beperkingen op? Kun je niet beter zeggen: ‘ik bepaal zelf wie ik wil zijn en ik doe de dingen die daarvoor nodig zijn om dat te bereiken.’? We hebben bij dit bezwaar wel de meest voorkomende reden te pakken waarom ik een traject niet doe bij iemand. Mensen die niet open staan voor nieuwe inzichten met betrekking tot hun pijn, kan ik helaas niet goed helpen. Dat gaat te veel ten koste van het resultaat en dat zou ik jammer vinden.

Dat je verder moet rijden naar mijn praktijk dan je gehoopt had?

In de 6-8 weken dat je bij mij onder behandeling bent, hoef je maar 3 keer bij mij in de praktijk te komen. Onze afspraken zijn gewoon een stuk langer dan ‘standaard’ behandelingen. Er zijn 2 sessies van ongeveer 2 uur en 1 hele dag. Hierdoor is het niet zo’n grote belasting qua afstand. Over het algemeen is de afstand voor mensen niet de belangrijkste reden om het niet te doen. Het gaat er om dat je een klik hebt met je behandelaar en dat het voor een goed doel is: jijzelf.